luni, 27 ianuarie 2014

Pescuit cu inima

cand plecam la pescuit imi sarea inima din piept. o vedeam prin
tricoul subtire bum-bum bum-bum. imi era si frica sa nu mor. de la o
vreme imi dadea tarcoale gandul asta nefast ca pot face infarct. nu
mai fumam de multa vreme. si totusi ma macina gandu' asta. nu riscati
o moarte subita, nu dati semne, aceasta veste a doctoritei nu ma
linisti.
era cald, foarte cald, naucitor de cald. asa era aici in lunca asta
sau in balta asta, sau in mocirla asta, depinde cum vezi lumea, ce
tonus ai.
in microbuze era in apropierea sincopei, lipotimiei.
imi vedeam venele incheieturii pulsand amplu, precis.
cautam o solutie, mai multe.
ma gandeam ca e o prostie sa-ti paralizezi zilele (un scriitor de
succes ar fi scris aici: sa-ti paralizezi VIATA) cu asemenea ganduri.
nu mai foloseam cuvantul viata, mai ales de cand vazusem secventa aia
din 'cel mai iubit...': nu ma omori, sunt tanar! zicea calcan.

coboram. cautam umbra. trebuia sa apelez la cateva tehnici de
respiratie din yoga pt. a-mi scadea pulsu'.
lumea zicea ca pescuiesc.
oricum langa rau, langa apa era mai bine.
ce prostie sa crezi ca vei avea timp. ce prostie sa spui ca vei face.
dupa ce fac asta si asta, si asta, voi pescui des, voi construi o
coliba s.a.
nu, tata, vei muri negresit.
lasa tot si urmeaza-ma! cam asa! sau urmeaza-mi!
pana la lansarea primei lacuste pe apa mai dura.
ca in secventa aia cu seagal, ca doar p-asta o tin minte, cand tot
arunca un cutit si tot ia analgezice si antiinflamatoare, si tot
lanseaza si tot inghite comprimate pana cand nu-l mai dor
articulatiile si nimereste cu cutitu' ala intr-un metru patrat... E
BINE!

la intoarcere e mai rau. cu mici lesinuri ma tarasc spre casa. sau
lesuri. al meu si al altora.
in noapte imi revin. dupa cateva cocteiluri simple: mg-ca-vit
c-b6-b12-apa-apa-calmocard-isotonic s.a.m.d.
dupa care se lasa o caldura din plafon si lesin in somn pt. a ma trezi
(?) ametit dimineata.
azi vor fi 35 de grade la umbra.
va dorim o zi buna!
deci pe deal, la 2 m inaltime, unde adie vantu', la umbra sunt 35.
aici, in groapa, la sol, in soare si smog cam cate?
cifra zilei cica e 13!

--

facebook.com/nextval
adresavali.blogspot.com
kalibru.blogspot.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu