luni, 19 martie 2012

prima mea pipa confectionata manual | unelte necesare

m-am decis sa-mi confectionez niste pipe...
pipierul marian neagu (care mi-a facut o pipa foarte frumoasa) mi-a dat o bucata de lemn de cires din care sa-mi fac cateva pipe.

m-am gandit sa lucrez preponderent manual, sa folosesc cat mai putine scule electrice...

pt. cei care se vor incumeta sa-si confectioneze primele lor pipe (nu neaparat pt. fumat) am scris aceste randuri.

pentru a ajunge la o oarecare indemanare si la o pipa cat de cat aratoasa si functionala trebuie sa ai la indemana urmatoarele:

1. lemnul (cires, par, paducel, cocean porumb, s.a. briar=mai scump, se comanda pe net de-afara)

2. o bormasina cu acumulator (aici este singura unealta electrica), se poate folosi si o coarba (gasiti pe site-ul de care o sa spun mai incolo)

3. burghie lemn (4 mm, 20 mm s.a.) pt. camera tutun se poate folosi un burghiu de lemn plat caruia se rupe varful, el trebuie cumva ascutit lateral si in varf, pt ca nu mai taie ok dupa ce i s-a rupt varful... o sa pun niste foto.

4. niste menghine de lemn pt. a fixa bucata de lucrat

eu am folosit si una de-aici:
http://csorescu.wordpress.com/for-sale/fixare/

mentionez acest site pt eu de aici am luat, in plus, nu l-am gasit usor si baiatul care se ocupa de asta este absolut ok.


nici macar nu stie ca l-am mentionat aici.

5. fierastrau

am folosit Fierăstrău de copiere Stanley FatMax de-aici: http://csorescu.wordpress.com/for-sale/fierastraie-all/

are pretul cat unul noname luat dintr-un market.


cand o sa am resurse o sa iau unul ma smecher.

6. o unealta absolut necesara care trebuie sa fie ok: RASPILA, Raşpilă semirotundă medie Stanley, pe care am luat-o tot de pe site-ul lui catalin sorescu la sfatul acestuia, asa ca nu ezitati sa-l intrebati ceva daca nu stiti cam ce va trebuie...

este necesara si una mai fina.

http://csorescu.wordpress.com/for-sale/raspile-pile/

7. mustiuce (pipe stems), sunt pe ebay.com luati-le din europa | UE (grecia, germania) sa va vina direct acasa, sa nu mai fiti nevoiti sa va duceti la vama.

8. smirghel si multa rabdare afectuoasa, e doar pipa dvs.

mai sunt si altele...

cele scrise mai sus sunt si pentru cei care vor sa-si petreaca niste vreme bricoland, lucrand ceva frumos.

o sa postez si o fotografie cu pipa in forma... inainte de ceva mici taieri si de raspile si pile.

pipa lemn cires in lucru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu